+40 727 432 433 contact@mastermytime.ro

Există o strânsă legătură între spațiul în care ne desfășurăm activitatea și modul în care ne petrecem timpul.

Păstrăm pe birou și în jurul nostru o mulțime de obiecte. Credem despre ele că ne sunt necesare. Credem că au valoare. Sau pur și simplu doar ne plac. Dar chiar deținem aceste obiecte? Sau ele ne dețin pe noi?

Atunci când păstrăm obiecte, o facem cu un cost. Pentru că mai devreme sau mai târziu va apărea dezordinea, iar noi plătim cu spațiul și cu timpul nostru. Mai mult de cât atât, există o componentă emoțională și una psihologică a costului.

În episodul de azi, Andy și Remus vorbesc despre toate acestea și multe alte subiecte legate de ordine și dezordine, despre modul în care ne influențează timpul și energia, adică în esența, viața.

Episodul 13

de Andy Szekely si Remus Bălan | Dezordinea ca factor perturbator

Prima jumătate

 00:30 Ordine în dezordine
 01:30 Cum stau lucrurile în jurul tău, așa stau și în capul tău
 05:05 Psihologia mediului – 2 lucruri descoperite de Andy
 11:10 2 metode de ordonare folosite de Remus
 13:30 Principiul ordinii și influența asupra timpului și energiei
 15:00 Principiul simplității
 16:15 Principiul vidării
 17:20 S din tehnica A SADI – Stopează ce te încarcă negativ

A doua jumătate

22:50 Studiul lui Robert Cialdini asupra influenței mediului
24:45 Studiul despre legătura dintre elementele mediului și comportament
27:10 Studul despre mesajele subliminale transmise de obiectele din mediu
30:00 Despre cartea Dezordonat, confuzia dintre dezordine și varietate / diversitate
32:10 Influența ordinii asupra măsurării timpului și asupra vieții în general
33:35 Integrarea spațiu – timp
37:55 Sistemele fac legătura între lumea exterioară și cea interioară
41:25 Concluzie

Episodul 13

de Andy Szekely si Remus Bălan | Dezordinea ca factor perturbator

Care sunt cele mai puternice lecții pe care le-ai extras din acest podcast?
Ce subiect legat de Time Management dorești să discutăm în episoadele următoare?

4 Comentarii

  1. CORINA

    Buna Remus,ati spus voi spre final ca ; daca puteti sa explicati mai mult aceasta legatura
    multumesc,Corina

    Răspuns
  2. CORINA

    Buna Remus ati spus voi spre final ca obiecte si felul in care simtim emotiile> ; daca puteti sa explicati
    > mai mult aceasta legatura
    > multumesc,Corina

    Răspuns
    • CORINA

      Buna Remus ati spus voi spre final ca sistemele fac legatura intre obiecte si felul in care simtim emotiile; daca puteti sa explicati mai mult aceasta legatura – multumesc , Corina

      Răspuns
    • Remus Balan

      Buna, Corina!
      Time Managementul este foarte mult legat de schimbarea unor obiceiuri care nu iti mai folosesc si intarirea unor obiceiuri care iti folosesc.
      O influenta majora aspura obiceiurilor, chiar mai mare decat motivatia, o are mediul in care iti desfasori acivitatea.
      Fie ca ne dam seama, fie ca nu, se creeaza o legatura energetica (emotionala) intre noi si obiectele din mediu, care ne influenteaza activitate si, in final, rezultatele.
      Atunci cand creezi un sistem, un proces, o procedura pentru anumite obiceiuri / activitati, recomandarea noastra este sa iei in calcul mediul (obiectele din camera) si sa il amenajezi astfel incat sa iti influenteze in bine rezultatele.
      Un exemplu este oferit chiar de Robert Cialdini in video atasat acestul material.
      Sa dau si un exemplu din viata mea: obisnuiam ca dupa ce veneam de la serviciu, sa ma uit la televizor (o activitate care nu produce rezultate pozitive pentru obiectivul meu de a-mi imbunatati abilitatile de Time Management). Ceea ce ar fi trebuit sa fac era sa inlocuiesc privitul la televizor (care, stim cu totii, ca ne fura si 10 minute se transforma in 3-4 ore din care nu inveti mai nimic util) cu cititul. Bun! Solutia a fost sa imi creez un sistem: cand vin de la serviciu, mananc, iau cartea de pe birou, ma asez in canapea si citesc, apoi pun cartea la loc pe biou. Problema? Telecomanda era asezata pe masuta de langa canapea, sub ochii mei. Rezultatul? Lasam cartea si ma uitam la televizor 10 minute, „numai cat sa imi limpezesc ochii”. Iar cele 10 minute, asa cum spuneam, se transformau in ore. Rezultatul final? „Lasa ca citesc maine!”
      Cum am schimbat sistemul ca sa faca o conexiune emotionala mai puternica intre obiecte si obiectiv? Am ascuns telecomanda si am mutat cartea de pe birou in locul telecomenzii, pe masuta. Acum sistemul arata astfel: ma intorc acasa, mananc, merg in camera de zi, ma asez pe canapea, iau cartea (desi uneori am tentatia de a lua telecomanda – care nu mai este acolo 🙂 ) si citesc, iar cand termin pun cartea inapoi pe masuta. Am o emotie veche, de atasament, creata cu elementele din camera: canapaua si cartea care o inlocuieste telecomanda (am pastrat emotia pentru canapea si am trasferat-o pe cea pentru telecomanda, cartii). Acum citesc cateva ore in loc sa ma uit la televizor. Ba mai mult, am adaugat sistemului un caiet si un pix, pentru ca imi notez ideile principale pe care le citesc, apoi scriu cum le aplic in viata mea.
      Sunt curios daca explicatia si exemplele raspund intrebarii tale. Si daca vei aplica solutia aceasta, care este exemplul tau?

      Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Master My Time

Telefon:  +40 727 432 433
E-mail: contact@mastermytime.ro

Share This